nedeľa 1. apríla 2012

Hovädzí steak so špenátom

...príprava dobrého steaku trvá 10 až 18 dní, lebo tak dlho trvá pokiaľ je hovädzie mäso dobre odležané. Na dobrý steak treba len dve veci, kvalitné, dobre odležané mäso a správnu dĺžku prípravy. Cenné rady som našiel na stránke Varecha.sk a Kajman.net ... ďakujem :)


Suroviny
  • hovädzia roštenka
  • čerstvo mleté korenie
  • soľ
  • rastlinný olej
...kúpil som hovädziu roštenku z mladého býčka, zabalil som ju dôkladne do fólie, tak aby k nej nemal prístup vzduch a dal som ju na 10 dní odpočívať do chladničky. Keď som ho vybral, mäso krásne voňalo, keď som do neho pichol palcom, ostala jamka...tak to má byť. Do mäsa sa nesmie pichať vidličkou ani ničím iným, aby sa prípadné baktérie z povrchu nezaniesli do vnútra mäsa. Umýva sa až po odležaní, nikdy nie pred zabalením do fólie. Z chladničky som ho vybral asi dve hodinky pred tepelnou úpravou, umyl som ho a rozkrojil na cca 2,5cm hrúbku, priečne svalovinou. Ochutil som ho čerstvo mletým korením. Dobre odležané a kvalitné mäso netreba dávať do pácu a preraziť jeho perfektnú chuť.

Suroviny na špenátové mňam
  • čerstvé, alebo mrazené špenátové lístky
  • hnedé šampiňóny
  • šalotka
  • cesnak
  • čerstvý zázvor
  • olivový olej, maslo, čerstvo mleté korenie, soľ
  • zmes semienok  a orieškov
  • smotana na varenie


 ...na masle a olivovom oleji som orestoval šalotku, polovicu cesnaku a zázvor, potom som pridal šampiňóny a čerstvo mleté korenie. Po chvíľke soľ a keď sa odparila voda zo šampiňónov, tak mrazené lístky špenátu. Potom sladkú smotanu a na záver zvyšok cesnaku a na sucho opečenú zmes semienok a orieškov...
Poďme naspäť k steaku. Na rozpálenú panvicu s olejom som dal mäso a opekal som najskôr z jednej strany, asi 3,5 minúty a potom z druhej taký istý čas. Dĺžka prípravy závisí od hrúbky, druhu mäsa a od toho, ako chceme mať steak prepečený, môj bol médium rare. Do mäsa sa nesmie pichať vidličkou a otočiť by sa malo len raz.
Opečené steaky som vybral z panvice a dal som ich odpočinúť do alobalu na na cca 8 minút, aby sa šťavička po tepelnom šoku rovnomerne v mäsku rozložila. Pokiaľ odpočívalo, vymiešal som maslo s bylinkami. Mäsko bolo šťavnaté, mäkučké a výborné. Podával som so špenátom a suchým červeným...dobrú chuť :)


2 komentáre: