streda 21. marca 2012

Zemiakové laskonky na rukole

... trošku netradičné "laskonky" :)


Suroviny
  • zemiaky cca 1kg
  • mleté mäso asi 300g
  • jedno vajce
  • jogurt 1-2 PL
  • paprika mletá údená
  • čerstvo mleté korenie
  • cesnak 2-3 strúčiky
  • pažítka 
  • soľ
 ...mleté mäso som skamarátil s vajíčkom a jogurtom. Keď už našli spoločnú reč, pridal som k nim cesnak a dochutil som pažítkou, údenou mletou paprikou, soľou a čerstvo mletým korením. Dal som odpočinúť do chladničky asi na 27 minút, toľko mi trvalo, pokiaľ som očistil a nakrájal zemiaky na laskonkové kolieska, plech som natrel olejom a potom som už len lepil mäsovou zmesou zemiak k zemiaku a ukladal jednu laskonku vedľa druhej a druhú vedľa tretej a tretiu... až pokiaľ nebol plný plech...
Dal som do vyhriatej rúry, asi na 180°C a na takú hodinku, ku koncu som dopiekol pod grilom. Laskonky sa pečú, tak som vyšľahal dressing z balzamikového krému, pridal som dijonskú horčicu, med, olivový olej a čerstvo mleté korenie.


 Dressingom som prelial rukolu so cherry paradajkami a nakrájaným údeným syrom...dobrú chuť :)

6 komentárov:

  1. dobrééé, mnaaam, dala by som si :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. perfektné laskonky :))) mám rada aj tie tradičné, ale tietoooo - mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mlete mäso a zemiačky sú vďačná kombinácia. Super recept Juraj! Ozaj, skúsala som Tvoje ryžovo-hubove gulicky a boli výborne. Síce sme trocha bojovali zo začiatku (nechceli sa ryža s hubami kamaratit ) ale nakoniec som ich prehovorila :))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. som rád, že sa skamarátili a chutilo :)

    OdpovedaťOdstrániť