pondelok 12. marca 2012

Domáce rezance s bazalkovým pestom

...a ešte so sušenými paradajkami a so skaramelizovanou hlivou...


Suroviny na rezance
  •  múka hrubá a polohrubá, vajíčko až dve (na 100g múky 1 vajce)
  • voda podľa potreby, nakrájané sušené paradajky
  • soľ
ostatné suroviny
  • bazalkové pesto, hliva ustricová
  • sladká mletá paprika, čerstvo mleté korenie
  • cibuľa, cesnak, olivový olej
  • balzamiko krém 
 ...z múky, vajec, nakrájaných sušených paradajok, soli a vody robot vypracoval nelepivé cesto. Zabalil som ho do fólie a dal na 33 minút do chladničky odpočinúť. Potom som ho rozdelil na 3 časti a tie som rozvaľkal na nepravidelný tvar, trošku pripomínajúci kruh :) a nechal som rozvaľkané cesto trošku obschnúť na čistej utierke. Potom som ho narezal na pásy (11,8cm) a tie som naukladal na seba... tak 4-5 kusov a ostrým nožom som z nich nakrájal široké rezance (0,6cm) a rozložil som ich na utierky...


Na oleji som orestoval ledabolo nakrájanú cibuľu a cesnak, pridal som mletú papriku, čierne mleté korenie, nadrobno nakrájanú hlivu a soľ. Keď bola hliva orestovaná a voda sa odparila, dochutil som balzamikovým višňovým krémom, keď cukor začal karamelizovať, tak som odstavil.
Medzitým mi zovrela voda, tak som ju osolil a dal som variť rezance. O chvíľku vyplávali navrch a boli hotové, scedil som ich a pridal som k nim bazalkové pesto a lyžicu olivového oleja. Bazalkové pesto si robím sám, je lepšie ako kupované. Na tanier som naložil rezance, na vrch som dal skaramelizovanú hlivu a syn si dal aj lyžicu bieleho jogurtu...dobrú chuť :)

2 komentáre:

  1. niet nad domace cestoviny! len bohuzial, ze nemam tolko casu ich vyvarat ;o( tieto vyzeraju byt obzvlast super s tymi susenymi paradajkami...mnam!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ...ďakujem a súhlasím, niet nad domáce :)

    OdpovedaťOdstrániť