nedeľa 20. novembra 2011

srnec na tymiáne

... srnec zo Slovenska, cesnak zo Španielska, Maďarská papriková pasta, horčica z Francúzska a víno z Talianska...


Suroviny
  • srnčie predné, tymián, dijonská horčica, suché červené víno
  • cibuľa červená, šalotka, cibuľa, cesnak, hnedé šampiňóny
  • bravčová masť, čerstvo mleté korenie, papriková pasta, biela cibuľa
  • soľ
 ...napácoval som srnca. Dohodol som sa s ním, že sa skamaráti s cesnakom, dijonskou horčicu, tymiánom a suchým červeným. Nechal som ich spolu asi 877 minút. Na druhý deň som nakrájal šalotku, červenú a klasickú cibuľu, orestoval som ju na masti a po niekoľkých (14) minútach som pridal mäso a čerstvo mleté korenie. Dusil som ich  pár minút (43) spolu v tlakovom hrnci. Keď klesol tlak, tak som hrniec otvoril a k mäsu som pridal hnedé nakrájané šampiňóny...


...o niekoľko minút (19) som pridal k hubám paprikovú pastu, dochutil som soľou a na záver som ešte pridal 3 strúčiky cesnaku, nakrájaného na jemno. Nechal som prevrieť. Bielu cibuľu som nakrájal na polkolieska a ozdobil som ňou hotové mäsko na tanieri......keď sa mäso dusilo, spravil som (teda robot) výbornú varenú knedľu, pridal som aj nakrájaný rožok. Dospeláci si môžu dať k mäsku suché červené a deti príbor... dobrú chuť :-)

3 komentáre:

  1. tak toto muselo byt neskutocne dobre! len skoda, ze nemam take masko...toto by som urcite vyskusala...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hoci už mám rokov dosť :-( divinu som ešte nikdy nevarila. Toto tvoje jedlo by si mohol nazvať "srnec a‘ la európska únia" :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďakujem :-)...na srnca som tiež dosť dlho čakal, ale potom si ku mne našiel cestu :-) s tou úniou je to celkom dobrý nápad :-)

    OdpovedaťOdstrániť