pondelok 21. novembra 2011

Medvedie kurča

...alebo domáce kurča s medvedím cesnakom, baklažánovým hummusom a pečeným ružičkovým kelom...


Suroviny
  • dobré kurča, ružičkový kel, medvedí cesnak
  • rožky, šalotka, šampiňóny, vajíčko až dve
  • čerstvo mleté korenie, soľ, rastlinný olej, sladká červená paprika
 ...najskôr treba kúpiť dobré domáce, alebo inak luxusne chované kurčiatko, potom treba mať v mrazničke medvedí cesnak...a môžme začať. Nakrájané šampiňóny som orestoval na šalotke, po chvíľke som pridal nakrájaný medvedí cesnak a dochutil som čerstvo mletým korením a soľou. Keď to trošku vychladlo, pridal som nakrájané rožky a dve vajíčka, premiešal som a cvrkol som tam trošku mlieka. Kurča som naplnil zvnútra a aj pod kožu. Pokúsil som sa ho zatvoriť ihlicami a potom som ho celé natrel olejom s červenou sladkou paprikou, soľou a čerstvo mletým korením. Okolo kurčiatka som naukladal ružičkový kel...


 ...podlial som kvapkou (100ml ) vody a dal som do rúry na 76 minút a 180°C. S kurčiatkom som dal piecť aj baklažán, ale ten som najskôr popichal vidličkou. Po hodinke bol baklažán upečený, tak som z neho stiahol kožu a odstránil semená, pridal som cícer, cesnak, olivový olej, citrónovú šťavu, sezamovú pastu tahini a soľ... ostatné spravil mixér. Môžem doporučiť...výborný dip. Kurčiatko upečené, ružičkový kel tiež, baklažánový hummus rozmixovaný...tak ostáva už len popriať "dobrú chuť" :)

7 komentárov:

  1. ďakujem... bolo výborné, domáce je domáce :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ake fotogenicke kuriatko!!! muselo chutit uzasne! zaujal ma baklazanovy hummus...to som este nejedla priznavam sa, aj ked hummus ako taky mam velmi rada, hlavne paprikovy (sice z obchodu ale chuti celkom dobre ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem... hummus nám chutí, pripravujem aj klasiku a teraz som skúsil s baklažánom a bol tiež výborný :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Veľmi zaujímavá kombinácia, vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť