pondelok 28. novembra 2011

Chilli con carne

...alebo mexická chilli fazuľa podľa mňa... pripravujem ju už pravidelne, je výborná aj na druhý deň, nielenže zasýti, ale je jednoduchá na prípravu a naozaj chutí....


 Suroviny
  • 500g hovädzie mleté mäso, fazuľa červená z konzervy 3 ks, fazuľa biela z konzervy 1 ks
  • paradajky krájané konzerva, cibuľa 2ks, 5-6 strúčikov cesnaku, bravčová masť
  • červené suché víno, kapia, kukurica v konzerve, chilli 
  • čerstvo mleté korenie, drvené chilli papričky, sladká paprika, bazalka, soľ
 ...na masti som orestoval cibuľu, pridal som k nej mleté hovädzie a po chvíľke som podlial suchým červeným, dochutil som čerstvo mletým korením, drvenými chilli papričkami, soľou a sladkou paprikou. Dusil som ho asi 42 minút, potom som pridal nakrájanú kapiu, bazalku a krájané paradajky z konzervy. Podlial som vodou a pridal som nakrájané čerstvé chilli papričky a fazule z konzervy. Nemám svoju fazuľu a do tohto jedla rád pridávam viac druhov fazule, tak je pre mňa výhodné použiť konzervovanú. Dusil som pokiaľ sa šťavička nezredukovala, asi tak 12 minút. Niektoré fazule dávam aj so šťavou, ale vždy ju ochutnám a keď je sladká, alebo inak nevyhovujúca, radšej ju zlejem. Dosolil som a pridal kukuricu...


 ...všetko som nechal prevrieť, šťava sa zredukovala, posledná koštovka a keď je všetko ako má byť a chilli jemne, ale intenzívne šteklí podnebie v ústach, tak máme hotovo...podávať môžete s nakrájanou bielou cibuľou,  prípadne lyžicou kyslej smotany... dobrú chuť :-)


QR Code - stiahni si recept do mobilu


4 komentáre: