sobota 10. septembra 2011

Karé na kuriatkach

...do chrumkava upečené tenučké plátky bravčového karé s domácimi bazalkovými rezancami a kuriatkovou omáčkou. Toto jedlo som robil ešte začiatkom augusta, keď sme chatovali na Prednej Hore pri Muráni...


Suroviny
  • bravčové karé, čerstvo mleté korenie
  • soľ, olej
omáčka
  • kuriatka, olivový olej, cibuľka
  • sladká smotana, kyslá pochúťková smotana
  • maslo, hnedý cukor, čerstvo mleté korenie, soľ
cestoviny
  • 200g hrubá múka, 200g polohrubá múka
  • 4 vajcia, bazalkové pesto 1-2 PL, soľ
...z múky, vajec, bazalkového pesta a štipky soli robot vypracoval cesto, asi takéto. Mal som domáce vajíčka, preto je také krásne žlté, rozdelil som ho na 4 bochníčky a vyvaľkal som ich, keď cesto trošku obschlo, nakrájal som široké rezance...


...bravčové karé som nakrájal na tenučké lupienky, osolil som ich, dochutil čerstvo mletým korením. Rozdelil som ho asi na 4 časti a postupne som ich opekal, keby som ho dal do woku naraz, tak by sa začalo dusiť a to som nechcel. Na orestovanej cibuľke som podusil čerstvé kuriatka, pridal som k nim soľ a čerstvo mleté korenie. Keď sa vydusila šťava ktorú pustili, zalial som ich smotanou a chvíľku som ich dusil, potom som zredukovanú omáčku dochutil pochúťkovou smotanou a orieškom masla...


Voda mi už vrela, tak som do nej hodil rezance, o chvíľku boli uvarené. Na tanieri som ich jemne prelial kuriatkovou omáčkou a na vrch som dal chrumkavé plátky bravčového mäsa...dobrú chuť... a odchádzame k vode, bude kotlíkový guláš, všetko je už nakrájané a pripravené :-)

4 komentáre:

  1. teeeeda, normalne prehltam naprazdno!!skvele!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Uuuzasneee! normalne som vyhladla uz len pri pohlade na obrazok...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ďakujem :-) kuriatka v smotanovej omáčke sú fakt perfektné...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Super recept, těstoviny s přidáním pesta- hned si ukládám do oblíbených!!!
    Alis,http://jedlikovo-vareni.blog.cz/

    OdpovedaťOdstrániť