nedeľa 4. septembra 2011

Jahňacie rolované plece

...keď som uvidel u mäsiara krásne jahňacie plece, hneď som vedel čím ho naplním, potom som už len doladil prílohu a výborný obed bol na stole...
Suroviny:
  • jahňacie plece
  • sušené paradajky v oleji
  • čerstvá bazalka
  • syr Vršatec
  • maslo
  • čerstvo mleté korenie
  • soľ
...jahňacie plece som nožom rozbalil na veľký plát, (ja som mal dva kusy) osolil som ho a dochutil čerstvo mletým korením. Naukladal som na neho nakrájané sušené paradajky, kúsky masla, lístky bazalky a tenučké plátky výborného tvrdého syra, mne chutí Vršatec...


...mäsko som zroloval, previazal špagátom a na oleji som ho orestoval, aby sa zatiahlo. Potom som k nemu prihodil na hrubo nakrájanú cibuľu a dal som ho dusiť do rúry asi na 80 minút pri 170°C, posledných pár minút odkryté. Na jemno nakrájanú cibuľu som orestoval na olivovom oleji, pridal som nakrájané šampiňóny a nakrájanú chilli papričku. Dusil som ich spolu so soľou a čerstvo mletým korením asi 15 minút a keď som vydusil šťavu, zalial som huby smotanou. Dochutil som hnedým cukrom, citrónovou šťavou a nastrúhaným muškátovým orieškom. Po chvíľke sa omáčka ideálne zredukovala, tak som do nej dal oriešok masla. Upečené mäso som nechal odpočinúť, potom som ho nakrájal a prelial výpekom. Podával som so šampiňónovou omáčkou a domácimi vajcovými haluškami...mňam :-) ...dobrú chuť

6 komentárov:

  1. toto vyzera neskutocne dobre!!!!! jahnacie masko zboznujem, perfektny obed!!!! az sa mi slinky zbehli a to som pred chvilou dovecerala ;)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jahňacinu som dááávno nerobila (naposledy bola domáca),nemám na ňu v KE šťastie, kde ju kupuješ?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jahňacie a sušené paradajky v oleji! Tá chuť musí byť dokonalá!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ďakujem, kombinácia to bola naozaj výborná... Ivana, tentokrát som jahňacinu zohnal v Tescu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. uuu, mňam, toto musím doma urobiť, drahý mi bude ruky bozkávať, ĎAKUJEM :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...ja ďakujem a som veľmi rád, že sa ti recept páči :-)

    OdpovedaťOdstrániť