utorok 21. júna 2011

Mezze, mezza, mazzah... fajné :-)

Mezze... sú to vlastne bohaté zeleninové, mäsové,studené, teplé a iné predjedlá, podávané v arabských krajinách, sú grilované, plnené, dusené, mixované a aj inak pripravené... zdroj: Dadalova kuchařka...

Suroviny
  • kuracie vykostené stehná, kuracia pečeň
  • sušený tymián, mletý koriander, mletý ďumbier
  • cesnak, škorica, olivový olej, soľ
...kuracie vykostené stehná, som nakrájal na stredne veľké kusy a kuraciu pečienku tiež. Z oleja, tymiánu, koriandru, ďumbiera, škorice a oleja som spravil marinádu a mäso som v nej asi hodinku nechal odpočívať. Potom som ho striedavo napichal na namočené špajle a dal som na mriežku a potom na plech grilovať pri 190°C asi 30 minút, áno, aj som ich raz otočil :-) Základ máme a teraz to najlepšie...

Baklažánový dip...
  • baklažán, cesnak, sezamová pasta Tahini
  • citrónová šťava, olivový olej, soľ
...baklažán som nakrájal na kolieska, asi 1cm hrubé a na grilovacej panvici som ich ugriloval, boli mladé a nie veľké, tak som ich nesolil a nenechal som ich ani vypotiť, neboli horké. Po ugrilovaní som ich nasolil a nechal odpočinúť, aby pustili šťavu, potom som ich dobre postískal a zlial som ju. Nakrájal som ich na drobno a polovicu z nich som rozmixoval s pastou Tahini, cesnakom, citrónovou šťavou ( z asi polovice citróna) a olivovým olejom. Rozmixované som premiešal s nakrájanými a dochutil som ich soľou...


Paradajkový dip:
  • Pradajky v konzerve (môžu byť aj čerstvé), bazalka
  • malá cibuľa, harissa (pálivá papriková pasta)
  • olivový olej, soľ
...malú cibuľku nakrájanú na drobno som orestoval na oleji, potom som pridal paradajky v konzerve, bazalku, pálivú chilli pastu Harissu a soľ... omáčku som nechal, nech sa primerane zredukuje...a bola hotová :-) ... perfektne pikantná...


Jogurtový dip:
  • hustý biely jogurt, ovčí syr, čerstvý kôpor
  • soľ
...ovčí syr som roztlačil vidličkou, pridal som hustý biely jogurt a nakrájaný čerstvý kôpor, dochutil som soľou a dal som odpočívať do chladničky...jogurtovo kôprový dip je hotový :-)


...jedli sme to s arabským chlebom pita a čo vám poviem na záver? ... popálil som sa (len trošku), porezal som sa (len trošku) ... ale stálo to za to :-)... dobrú chuť

5 komentárov: